produse / programe / rezultate
wellness

 

FII IN FORMA

Singura modalitate prin care lucrurile se pot schimba in viata ta este sa te schimbi tu insuti.                 

traieste in stil wellness                               

Rezultate
despre noi

 

DESPRE NOI

Infiintata in 1980 in Los Angeles, California, Compania Herbalife detine, de 27 de ani, locul de lider mondial in controlul greutatii si al nutritiei sanatoase.

mai multe detalii

Play movie
curs valutar

  curs valutar oferit de: curs valutar

Obezitatea

Obezitatea este o boala nutritional metabolica larg raspandita in epoca moderna in special in tarile dezvoltate economic. Se caracterizeaza prin exces ponderal ce depaseste cu 20% greutatea ideala si este produsa printr-un aport alimentar crescut la indivizi cu o predispozitie constitutionala. Obezitatea genereaza numeroase complicatii cardiovasculare, metabolice, locomotorii, respiratorii etc. tratamentul de baza este igieno-dietetic, completat de tratament kinetic.

Obezitatea si riscurile pentru sanatate

  • Hipertensiune arteriala, cresterea cantitatii de lipide sangvine (hiperlipidemie), diabet (tip II, non-insulinodependent), cresterea riscului cardiovascular incepand de la un IMC de 27
  • Tendinta de dezvoltare a anumitor tumori
  • Calculi biliari
  • Probleme ale aparatului locomotor, in special la nivelul articulatiilor si al spatelui
  • Insuficienta venoasa, risc crescut de aparitie a trombozelor si emboliilor
  • Risc crescut in momentul narcozei si al interventiei chirurgicale
  • Scadere a calitatii vietii
  • Scadere a sperantei de viata
  • Respiratia ingreunata, mobilitatea limitata, durerile de spate sau articulare sunt consecintele cunoscute ale obezitatii.

Desi mai putin cunoscute, alte pericole potentiale ameninta in egala masura persoanele obeze:

  • hipertensiune arteriala
  • hiperlipidemie (cresterea cantitatii de lipide din sange)
  • diabet (de tip II, non-insulinodependent)
  • risc crescut de infarct miocardic sau de alte boli cardiovasculare (boli ale arterelor inimii, probleme de circulatie la nivelul picioarelor si atac cerebral). Riscul cardiovascular creste incepand de la un IMC de 27 (incepand de la 25 la persoanele obeze de sub 30 de ani).

In plus, s-a observat un risc crescut de aparitie a diferitelor tipuri de cancer. Probabilitatea de aparitie a trombozelor si emboliilor creste in functie de obezitate, iar aceasta din urma reprezinta un risc deloc neglijabil si in cazul interventiilor chirurgicale si al narcozelor.

Din cauza riscurilor aferente obezitatii, trebuie inainte de toate sa eviti sa iei in greutate! O alimentatie echilibrata si saraca in grasimi, alaturi de practicarea regulata a unei activitati fizice permit atingerea acestui obiectiv. Activitatea fizica ar trebui practicata, daca este posibil, in fiecare zi, timp de 30 de minute, intr-o singura repriza sau repartizate de-a lungul zilei. Treburile casnice, gradinaritul, urcatul scarilor, mersul pe jos, mersul cu bicicleta, inotul etc. sunt activitati care ar putea fi luate in calcul ca fiind un program de exercitii fizice.

Repartitia tesutului adipos

O acumulare de tesut adipos la nivelul soldurilor si al coapselor pune mai putine probleme decat o acumulare la nivelul abdomenului.

Diferitele riscuri de aparitie a unor boli legate de obezitate sunt influentate de repartitia tesutului adipos. S-a constatat ca depozitele de tesut adipos (grasime) de la nivelul abdomenului sunt legate de un risc crescut de instalare a bolilor cardiace, a diabetului (de tip II, non-insulinodependent) si a hipertensiunii arteriale. Grasimea localizata la nivelul soldurilor si al coapselor pare a fi mai putin periculoasa.

Poti determina cu usurinta localizarea grasimii corporale masurandu-ti diametrul taliei si cel al soldurilor. Rezultatul impartirii este raportul dintre diametrul taliei si cel al soldurilor, numit in engleza "waist/hip ratio" (WHR). WHR ar trebui sa fie sub 0,85 la femei si sub 1 la barbati.

Exemplu:

diametrul taliei = 75 cm, diametrul soldurilor = 100 cm

WHR = 75 cm : 100 cm = 0,75

Scadere in greutate moderata, efect pozitiv

in cazul persoanelor obeze, o pierdere din greutate moderata de 5 pana la 10% are deja un efect pozitiv asupra sanatatii, bineinteles cu conditia de a nu lua inapoi kilogramele pierdut! Schimbarile alimentare sunt aici pe primul plan: mai putine grasimi, mai multe fructe, mai multe legume. Nu uita ca, de fapt, ceea ce conteaza este suma activitatii tale fizice la sfarsitul zilei! O jumatate de ora de exercitii fizice va avea deja efecte pozitive.

Care sunt masurile pe care trebuie sa le iei?

  • Reducerea aportului de calorii: mai putine grasimi, mai multe fructe, mai multe legume.
  • Exercitii fizice regulate (de exemplu, mersul pe jos, inotul, mersul cu bicicleta, urcatul scarilor). Chiar daca primele eforturi par minime, ele sunt esentiale, reprezentand primul pas in demersul tau de a pierde din greutate.
  • Integrarea acestor masuri in viata ta toate zilele.

Posibile consecinte ale obezitatii

Obezitatea este o boala serioasa care are efecte negative asupra sanatatii. Lupta cu obezitatea este dura si implica mai mult decat o vointa puternica...

Este bine sa-ti calculezi Indicele de Masa Corporala (IMC) frecvent pentru a nu fi surprinsa de modificarile aparute.

Riscuri:

Rezultatele unui studiu realizat de cercetatorii germani arata ca o femeie de 40 de ani obeza, dar nefumatoare, traieste in medie cu 7,1 ani mai putin, iar un barbat cu aceleasi caracteristici traieste cu 5,8 ani mai putin decat cei care isi mentin o greutate normala.

Pentru cei cu un BMI intre 29 si 34, riscul de mortalitate este de 60-70% din procentajul total. Daca ai probleme grave de greutate, este recomandat sa scapi de zecile de kilograme in plus pentru a reduce cu 58% riscul de a face diabet de tipul 2 si pentru a preintampina decesul.

Obezitatea atrage dupa sine:

  • probleme cardiace
  • atac de cord
  • probleme ale respiratiei
  • diabet de tipul 2
  • cancerul la san, la colon, la prostata
  • hipertensiune arteriala

Activitatea fizica

Un alt element necesar in tratamentul obezitatii, scaderea ponderala si in mentinerea greutatii este cresterea activitatii fizice.

Iata cateva metode simple care va pot ajuta sa deveniti mai activ:

  • urcati pe scari si nu cu liftul
  • parcati masina in cel mai indepartat loc din parcare
  • mergeti pe jos sau cu bicicleta la servici sau la cumparaturi
  • faceti o plimbare pe jos in pauza de amiaza
  • implicati-va in jocurile copiilor
  • faceti o plimbare cu familia dupa masa de seara
  • participati la treburile casnice
  • pedalati la bicicleta medicala in timp ce va uitati la TV sau vorbiti la telefon

Modificarea comportamentului

Pentru ca reducerea ponderala sa fie de durata, nu este nevoie numai de modificarea dietei si de practicarea exercitiilor fizice, ci trebuie sa modificati radical stilul de viata.

Gasiti o motivatie suficient de puternica. Nimeni nu va poate face sa slabiti daca nu sunteti motivat. De fapt, presiunile externe nu fac decat sa inrautateasca situatia. Nici slabirea de dragul altei persoane nu are sanse mai mari de reusita.

Considerati modificarea stilului de viata drept o prioritate. Este nevoie de multa energie pentru modificarea comportamentului, de aceea trebuie sa ii acordati o importanta maxima.

Adoptati o strategie de modificare treptata a comportamentului. Intocmiti o lista cu toti factorii care au jucat un rol in esecul eforturilor anterioare de a slabi. Stabiliti data de incepere, adoptati un regim alimentar realist care sa contina apa, fructe si legume si un plan de exercitii fizice.

Concentrati-va pe aspectele pozitive. Decat sa va ganditi la alimentele interzise, descoperiti noi activitati ce pot fi practicate pentru o stare buna de sanatate.

Nu renuntati. Numerosi factori din societatea actuala contribuie la adoptarea unor comportamente alimentare gresite, astfel incat este normal sa intampinati greutati in incercarea de a slabi.

Inconjurati-va de exemple pozitive. Informati-va!

 

 

Contact


Consultant de nutritie
Simona MORAR

Links | SANATHON | Termeni si conditii
Inspiratie pentru casa si gradina ta! ClickLink.ro Catalog WEB Director Web Romania - LinkWeb.ro - Adauga si site-ul tau
SEO Romania Adauga.eu- Promovare site, Director web, Publicitate Online Link Rapid - Adauga site - director web gratuit Submit Your Site SmartNetBook.ro Myindex.ro Director Web
Cel mai cuprinzator director romanesc Portal Looker.ro Director Web - unLink.ro - Adauga si site-ul tau Search Engine Submission - AddMe
eXTReMe Tracker