produse / programe / rezultate
wellness

 

FII IN FORMA

Singura modalitate prin care lucrurile se pot schimba in viata ta este sa te schimbi tu insuti.                 

traieste in stil wellness                               

Rezultate
despre noi

 

DESPRE NOI

Infiintata in 1980 in Los Angeles, California, Compania Herbalife detine, de 27 de ani, locul de lider mondial in controlul greutatii si al nutritiei sanatoase.

mai multe detalii

Play movie
curs valutar

  curs valutar oferit de: curs valutar


Calciu si Herbalife

Calciul constituie aproximativ 2% din greutatea corpului unui adult, marea majoritate gasindu-se in componenta oaselor si dintilor. Functia principala a calciului este de a construi si mentine scheletul corpului.

Calciu are si alte functii importante in organism, printre care se numara mentinerea stabilitatii fibrinei, care permite coagularea sangelui si transmiterea impulsurilor nervoase. In plus, calciul joaca un rol decisiv in contractia si relaxarea muschilor.

Aproximativ 10 – 30% din calciul provenind din aporturile alimentare este absorbit in intestinul subtire, in special in duoden. Vitamina D este responsabila pentru sintetizarea unei proteine care transporta calciul in celule si sange.

Calciul intervine de asemenea in numeroase reactii enzimatice la nivel celular. Absorbtia calciului prin membrana celulara este partiala, de la 30 pana la 60%, fiind favorizata de vitamina D. Absorbtia calciului variaza in functie de persoana, varsta si starea fiziologica precum si de tipul alimentelor consumate. Ea este mai insemnata in timpul sarcinii si alaptarii, in timp ce repausul indelungat la pat antreneaza o pierdere accentuata a calciului si fosforului prin urina.

Asimilarea calciului

Factorii care contribuie la asimilarea calciului:

  • calciul este asimilat mai usor in perioadele de crestere rapida (copilarie, sarcina)
  • lactoza (zaharul din lapte) contribuie la asimilarea calciului intr-o proportie mai mare deoarece produce acidul lactic, care scade ph-ul intestinului
  • calciul este mai solubil intr-un mediu cu ph scazut (cu aciditate mai mare)

Calciul se afla in stransa legatura cu alte doua minerale – magneziul si fosforul. Astfel, administrarea unei doze excesive dintr-un mineral duce invariabil la pierderea altuia din organism. Din acest motiv, suplimentele de calciu si magneziu trebuie sa pastreze proportia de 2 la 1 (doua parti de calciu pentru o parte de magneziu). Fosforul fiind prezent in aproape toate alimentele, suplimentarea cu acest mineral este foarte rar necesara. Aciditatea fructelor, vitaminele C, D si B6 sunt factori ai asimilarii calciului.

Factorii care reduc asimilarea calciului:

  • carenta de vitamina D are drept rezultat reducerea cantitatii de calciu ce poate fi absorbita
  • mal-absorbtia grasimilor impiedica absorbtia calciului
  • substantele care impiedica absorbtia calciului sunt acidul oxalic -care se gaseste in legumele verzi (in special spanac) si acidul fitic – prezent in invelisul extern al cerealelor
  • fibrele sunt considerate responsabile de reducerea absorbtiei calciului
  • fumatul impiedica absorbtia calciului deoarece cadmiul din fumul de tigara este un antagonist al calciului

Lipsa de calciu

Atunci cand organismul nu primeste suficient calciu, oasele sunt primele afectate, devenind moi si fragile. Popular, acesta fapt se numeste lipsa de calciu.Deficienta indelungata de calciu duce la osteoporoza, o afectiune care se manifesta prin deteriorarea oaselor si apare in special la femei dupa menopauza. Lipsa de energie este unul dintre simptoame.

Copiii care nu dispun de suficient calciu au in general probleme de crestere. In stadiu mai avansat se pot observa deformari ale oaselor sau chiar rahitismul. Degradarea dintilor, depresia si spasmele musculare la nivelul membrelor inferioare sunt alte simptome care anunta o lipsa de calciu.

Consumul frecvent de lapte este cu siguranta un obicei care trebuie respectat pe toata durata vietii intrucat contribuie la buna dezvoltare a scheletului si la mentinerea unor oase si dinti puternici.

Compania Herbalife promoveaza suplimente de nutritie, bazate pe prezenta calciului, suplimente ce iti vor fi recomandate functie de necesitatile tale, dar numai dupa o evaluare nutritionala reala efectuata de consultantul tau de nutritie Herbalife.

Asa ca nu ezita sa studiezi aici oferta punctuala a companiei Herbalife- lider mondial in domeniul nutritiei sanatoase

Simptomele lipsei de calciu:

  • Constipatie
  • Artrita
  • Lipsa de energie
  • Digestie deficitara
  • Insomnie
  • Bufeuri (menopauza)
  • Osatura fragila
  • Surescitare
  • Colici la copii
  • Slabiciune musculara
  • Carii dentare
  • Deteriorarea dintilor
  • Rahitism
  • Arteroscleroza
  • Irascibilitate
  • Crampe musculare
  • Dureri abdominale
  • Tulburari ale menstruatiei
  • Oboseala
  • Neurastenie
  • Osteoporoza
  • Ticuri nervoase
  • Convulsii

Sursele de calciu

Principala sursa alimentara de calciu este reprezentata de produsele lactate: lapte, branza si iaurt, fiind cele mai concentrate si mai usor asimilabile. In cantitati mai mici, calciul se gaseste si in oua, legume verzi (brocoli, spanac, salata, varza, bok choy, etc.), leguminoase (fasole), fructe uscate oleaginoase (nuci, alune, migdale) si cereale integrale. Sardelele in ulei sunt o alta sursa importanta de calciu.

Alimente bogate in calciu (in mg la 100 g)

Lapte praf

1301

Cascaval

1197

Iaurt (fara grasimi)

314

Lapte degresat

302

Fasole

154

Spanac

122

Brocoli

50

Necesarul de calciu

Doza recomandata de calciu variaza in functie de varsta. Copii au nevoie de aproximativ 500 – 800 mg pe zi, in functie de varsta. Pe masura ce acestia se apropie de pubertate, necesarul de calciu creste la 1200 mg pe zi. Adolescentii au nevoie de o cantitate insemnata de calciu deoarece in aceasta perioada este constituita o mare parte a masei osoase. Femeile insarcinate trebuie sa consume 1200 – 1500 mg de calciu/zi. Barbatii au nevoie de 100 mg/zi pana la varsta de 65 ani, cand trebuie sa consume 1200 mg calciu pe zi.

Doza recomandata de calciu (in mg pe zi)

Copii intre 1 si 3 ani

500

Copii intre 4 si 9 ani

800

Adolescenti intre 10 si 14 ani: baieti si fete

1200

Adolescenti intre 15 si 18 ani: baieti si fete

1200

Adulti: barbati si femei

900

Femei peste 55 ani

1200

Barbati peste 65 ani

1200

Gravide

1000

Femei care alapteaza

1000

 

 

Contact


Consultant de nutritie
Simona MORAR

Links | SANATHON | Termeni si conditii
Inspiratie pentru casa si gradina ta! ClickLink.ro Catalog WEB Director Web Romania - LinkWeb.ro - Adauga si site-ul tau
SEO Romania Adauga.eu- Promovare site, Director web, Publicitate Online Link Rapid - Adauga site - director web gratuit Submit Your Site SmartNetBook.ro Myindex.ro Director Web
Cel mai cuprinzator director romanesc Portal Looker.ro Director Web - unLink.ro - Adauga si site-ul tau Search Engine Submission - AddMe
eXTReMe Tracker