produse / programe / rezultate
wellness

 

FII IN FORMA

Singura modalitate prin care lucrurile se pot schimba in viata ta este sa te schimbi tu insuti.                 

traieste in stil wellness                               

Rezultate
despre noi

 

DESPRE NOI

Infiintata in 1980 in Los Angeles, California, Compania Herbalife detine, de 27 de ani, locul de lider mondial in controlul greutatii si al nutritiei sanatoase.

mai multe detalii

Play movie
curs valutar

  curs valutar oferit de: curs valutar


Seleniu si Herbalife

Seleniul este un element chimic descoperit in 1817 si botezat astfel dupa denumirea greaca a lunii, Selena. Incepand cu descoperirea in secolul trecut a relatiei dintre lipsa acestui element esential in sol si alimente, pe de-o parte si mortalitatea din China, pe de-alta parte, cercetarea seleniului si a implicatiilor sale in sanatatea omului au luat o amploare doesebita in intreaga lume. Seleniul este distribuit inegal pe glob. Zonele cu excedent sunt rare. Solurile cele mai sarace in seleniu se afla in emisfera nordica, in tarile Scandinave, Anglia, Scotia, China, Romania s.a.

Mai intai trebuie constatat ca ritmul vietii este tot mai trepidant, iar comportamentul alimentar s-a schimbat, din nefericire, in rau. Consumam mai multe grasimi, mai putine proteine, mai mult alcool si tutun. Mesele sunt deseori neregulate, putin abundente sau prea abundente, varietatea alimentelor este redusa, chiar monotona, cu un surplus de carbohidrati (zaharuri). Stresul zilnic creste, ca si consumul de medicamente si poluarea. in aceste conditii, in cadrul metabolismului uman se genereaza cantitati periculoase de radicali liberi, care sunt deseuri celulare extrem de agresive, periculoase pentru sanatate.

Radicalii liberi sunt adevarati dusmani ai sanatatii, ei fiind responsabili de aparitia unor maladii extreme de grave: boli cardiovasculare, imbatranire prematura. Acesti periculosi inamici ai sanatatii noastre pot fi astazi, din fericire anihilati. Luptatorii nostri pentru anihilarea radicalilor liberi sunt antioxidantii.

Antioxidantii sunt vitamine si minerale. Sunt considerati antioxidanti primari: vitamina C naturala, betacarotenul natural, seleniul. Antioxidantii secundari sunt: vitaminele B1, B3, B5, B6, zincul, magneziu, cuprul. Antioxidantii complementari: acidul folic, biotina, magneziul. Rolul de antioxidant primar indeplinit de seleniu este extrem de important, mai ales pentru ca aportul zilnic natural de seleniu este sub necesarul fiziologic, la noi in tara. Alimentatia noastra, prin urmare, nu contine de regula suficienti antioxidanti pentru a conferi protectia ideala. Ceea ce mancam este de o importanta capitala pentru sanatatea noastra. Pentru echilibrarea dietei, Herbalife International ofera astazi o serie de suplimente alimentare cu continut ridicat de antioxidanti, inclusiv in seleniu. Dupa 1985, in mediile stiitifice de specialitateau fost publicate mai mult de 5.000 de articole referitoare la radicalii liberi, in timp ce despre antioxidanti, in aceeasi perioada, nu au aparut decat 1.000 de articole. Antioxidantii pot constitui revolutia medicala a anilor '90.

Au fost descoperite corelatii intre radicali si cele peste 200 de maladii pe care le cauzeaza: arterioscleroza, trombozele coronariene, hemoragiile cerebrale, cancerul, senilitatea, cataractele, pancreatitele, artritele cronice si maladia Keshan specifica deficientei de seleniu. Pe de o parte, radicalii liberi sunt cauza directa a unor maladii. Pe de alta parte, agraveaza maladiile deja instalate, existente.

Celulele corpului nostru sufera zilnic miliarde de atacuri incontrolabile ale radicalilor liberi. Daca celulele sunt incapabile de a se opune printr-o aparare eficace, deteriorarile care rezulta provoaca maladii si imbatranire rapida. Unul dintre efectele cele mai nefaste ale radicalilor liberi este atacul lor asupra membranelor celulare, printr-un proces de peroxidare lipidica. Radicalii liberi agreseaza de asemenea diverse proteine, in special cu actiune enzimatica. Cand proteinele tesutului protector sunt atacate, spre exemplu, pielea isi pierde elasticitatea si formeaza riduri. Dar atacul se poate extinde spre centrul celulei, la nucleu, afectand chiar informatia genetica din ADN, ceea ce poate duce la mutatii si cancerizare. Seleniul este o parte esentiala a enzimei Glutation peroxidaza, care neutralizeaza peroxizii si previne formarea radicalilor ucigasi, fiind unul dintre cei mai puternici antioxidanti. Seleniul joaca astfel si un important rol in buna functionare a sistemului imunitar, ca imunomodulator. Este dovedit faptul ca suplimentarea hranei cu seleniu reduce incidenta si previne aparitia cancerului de prostata. De asemenea, un aport de seleniu poate face mult mai eficienta chimioterapia.

Biodisponibilitatea seleniului in alimente si suplimente nutritive

Astfel, introducerea in alimentatia noastra a unor suplimente alimentare cu un continut optim de seleniu si intr-o forma asimilabila, deci cu o inalta biodisponibilitate, va neutraliza radicalii liberi, oferind o buna protectie. Aceasta ne va permite sa ramanem mai energici si sanatosi pe parcursul vietii.

Viata moderna ne confrunta cu poluarea (ingrasaminte chimice, pesticide, etc.), cu alimente rafinate, saracite in factori biologic activi (inclusiv in antioxidanti), cu un sol saracit care nu poate transmite alimentului toate componentele utile, cu comportamente alimentare nesanatoase, cu tabagismul si alcoolismul. Factorii amintiti, specifici vietii moderne, nu fac decat sa accentueze si sa creasca si mai mult cerinta organismului de antioxidanti. Multi antioxidanti si mai ales seleniul, nu se regasesc in cantitati suficiente in ceea ce consumam, alimentatia noastra zilnica continand cantitati din ce in ce mai mici de vitamine si minerale cu inalta biodisponibilitate.

Un supliment alimentar este astfel mai indispensabil ca niciodata. Aportul zilnic recomandat (RDA) de normele internationale este de 50 la 200 micrograme de seleniu. in Franta, se recomanda un aport zilnic de 55 micrograme pentru femei si 70 micrograme pentru barbati. Exista insa o diferenta intre diversele produse de seleniu disponibile. Rezultatele experimentale obtinute de cercetatori de la prestigioase institutii de cercetare au demonstrate faptul ca seleniul sub forma legata de componente organice are o biodisponibilitate optima, fiind mai bine utilizat de organism decat formele anorganice. De asemenea, s-a demonstrat faptul ca efectele benefice ale seleniului sunt amplificate atunci cand acesta este asociat cu L-metionina (L-selenometionina) si alti antioxidanti ca vitaminele A, B6, C, E si mineralul zinc. Pe de alta parte, doza zilnica de seleniu variaza de la o tara la alta si in functie de abundenta acestuia in solul si alimentele din tara respectiva.

Surse de seleniu

Vietatile marii (langusta, scoicile, crabul, stridiile, tonul), ficatul si rinichii, cerealele integrale, nucile de Brazilia, usturoiul, ceapa si drojdia de bere furnizeaza aportul alimentar necesar.

Roluri si caracteristici ale seleniului

  • Impiedica actiunea patogena, distrugatoare, a virusurilor aflati in organism
  • Intra in compozitia enzimelor care actioneaza asupra glutationului, care protejeaza celulele de actiunea oxidanta a radicalilor liberi; in aceasta privinta, el actioneaza sinergic cu vitamina E
  • Previne formarea celulelor canceroase
  • Incetineste imbatranirea
  • Revigoreaza aspectul parului si al pielii
  • Sprijina sistemul imunitar
  • Curata organismul de substante precum arsenicul, cadmiul si mercurul
  • Impiedica formarea cataractei si a leziunilor muschiului cardiac

Cine are nevoie imperioasa de suplimente cu seleniu?

Exista insa anumite categorii de consumatori care sunt afectati de o absorbtie foarte scazuta de seleniu. O serie de persoane au nevoie de aport crescut de selenium, astfel:

  • Persoane cu restrictii alimentare si alimentatie putin variata (persoane suferind de alergii)
  • Studenti care consuma hrana putin echilibrata nutritional
  • Femei insarcinate si persoane in varsta
  • Tineri care au tendinta sa consume hrana fara o mare valoare nutritionala
  • Vegetarienii
  • Bolnavii cronici
  • Bolnavii de cancer, maladii cardiace, reumatism, scleroza, etc

Pe langa acestia, fumatorii si marii consumatori de alcool au nevoie de o suplimentare a aportului de seleniu.

Maladii in care pot fi implicati radicalii liberi

1. Creier si boli nervoase: Parkinson; Dischinezii tardive; Scleroza amiotrofica laterala; Neurotoxicoze; Deficiente de vitamina E; Oxigen hiperbaric; Hipertensiune cerebrovasculara; Aport crescut de aluminium; Encefalomielite alergice; Potentarea efectelor traumatismelor.

2. Ochi: Cataracta; Degenerarea maculara de imbatranire; Retinopatii; Hemoragii oculare; Retinopatie de prematuritate.

3. Inima si boli cardiovasculare: Aterioscleroza; Cardiotoxicitate (adriamycina); Maladia Keshan (deficienta de Seleniu); Cardiomiopatia alcoolica.

4. Rinichi: Nefrotoxicitate mediata de ioni metalici; Nefrotoxicitate aminoglicozidica; Sindrom nefrotic autoimun.

5. Functii reproductive: Lichid spermatic anormal. Mutatii ale liniilor germinale conducand la malformatii congenitale. Cancer infantil; Complicatii hipertensive in gravidie.

6. Tract gastrointestinal si Leziuni ale tractusului digestiv induse de antiinflamatoare nesteroidice; Leziuni ale ficatului generate de endotoxine; Actiune diabetogemica indusa de alloxan; Acizi grasi liberi ce induc pancreatita.

7. Maladii pulmonare: Displazie bronhopulmonara; Pneumoconioza indusa de pulberi minerale; Toxicitate la bleomycina; Hipoxie; Efectele fumatului; Emfizem; Sindrom respirator al adultului; Efecte ale poluantilor (ozon, SO2, NO2 inclusiv din alimente cu aditivi.

8. Maladii ale hematiilor: Anemie falciforma; Malaria; Favism; Fotooxidare protoporfirinica.

9. Cancere; Maladii provocate de alcoolism; Imbatranire; Boli de iradiere (Actinice); Maladii (inflamatorii) imune: imbatranirea indusa de declinul functiilor immune; Maladii autoimmune; Artrite reumatoide; Glomerulonefrite; Vasculite (hepatita B).

10. Lepra; Supraalimentare cu fier: Deficiente nutritionale; Aport alimentar crescut; Hemocromatoza idiopatica.

11. Ischemie / Reperfuzie: Infarct miocardic; Transplant de organe. Stress oxidativ indus de efort fizic.

Note utile

  • La barbati, seleniul se localizeaza in glandele sexuale si este expulzat prin ejaculare.
  • Fumatorii, marii consumatori de alcool si persoanele expuse la poluare sunt amenintati de actiunea radicalilor liberi si ar trebui sa se intereseze mai mult privitor la consumarea seleniului.
  • Sportivii de elita si-ar putea imbunatati performantele cu un complement de seleniu care sa nu depaseasca 100 mcg/zi - cu acordul medicului.
  • Pentru uzul extern, seleniul se foloseste la combaterea matretii.
  • Una sau doua nuci de Brazilia sunt suficiente pentru a acoperi necesarul zilnic de seleniu.

Excesul de seleniu poate duce la orbire, la paralizia muschilor si la tulburari respiratorii, de unde rezulta atentia ce trebuie acordata administrarii acestuia in diferite terapii. Dintre simptomele intoxicarii cu seleniu mentionam : tulburarile de mers si de vedere, edeme ale pleoapelor, expiratii cu miros de ridiche stricata, de usturoi sau hrean invechit, salivatie abundenta, colici abdominale, scadere in greutate, paralizii, caderea parului, hipotermie etc.

Informatiile au fost preluate si din cartea "Terapia prin vitamine", Maude Bouchard, Editura Niculescu, Bucuresti, 2003.

 

 

Contact


Consultant de nutritie
Simona MORAR

Links | SANATHON | Termeni si conditii
Inspiratie pentru casa si gradina ta! ClickLink.ro Catalog WEB Director Web Romania - LinkWeb.ro - Adauga si site-ul tau
SEO Romania Adauga.eu- Promovare site, Director web, Publicitate Online Link Rapid - Adauga site - director web gratuit Submit Your Site SmartNetBook.ro Myindex.ro Director Web
Cel mai cuprinzator director romanesc Portal Looker.ro Director Web - unLink.ro - Adauga si site-ul tau Search Engine Submission - AddMe
eXTReMe Tracker